Digitalna Komora logoDigitalna Komora logo

Postupak Suda časti i kako ga pokrenuti?

Postupak pred Sudom regulira njegov Pravilnik, a na pitanja procesnopravne naravi koja njime nisu uređena na odgovarajući se način na temelju članka 8. Pravilnika primjenjuju odredbe Zakona o parničnom postupku, osim odredbi o presudi na temelju priznanja, presudi zbog ogluhe, presudi zbog izostanka, sudskoj nagodbi, povratu u prijašnje stanje, ponavljanju postupka i reviziji.

Postupak se pokreće pisanom prijavom na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Stranke mogu prijavu podnijeti u papirnatom obliku te ju dostaviti poštom ili neposredno u sjedište Suda u kojem slučaju se, sukladno odredbi članka 18. Pravilnika, prijava i prilozi predaju u tri primjerka za Sud, a za dostavu protivnoj strani u onolikom broju primjeraka koliko ima prijavljenih.

Prijava se može podnijeti i putem elektroničkog obrasca prijave.

U postupcima pred ovim Sudom stranke nemaju obvezu plaćanja pristojbi, kao ni podmirivanja troškova postupka mirenja.

Troškove postupka koje čine osobni troškovi stranaka i zastupnika u vezi s njihovim dolaskom na Sud, nagrada odvjetnika, u potrošačkim sporovima snose same stranke. U tim sporovima, troškove izvođenja dokaza saslušanjem svjedoka, odnosno vještačenjem, snosi stranka koja je predložila izvođenje dokaza. Na navedene troškove postupka, u sporovima koji nisu potrošački, odgovarajuće se primjenjuju mjerodavne odredbe Zakona o parničnom postupku.

Subjektivan i objektivan rok propisan je za podnošenje prijave, pa tako stranka može podnijeti prijavu u roku od šest mjeseci od dana saznanja o učinjenoj povredi i učinioca, odnosno u roku od godine dana od kada je povreda učinjena.

Protiv članice Hrvatske gospodarske komore postupak pred Sudom mogu dobrovoljno pokrenuti domaće i strane fizičke, odnosno pravne osobe neovisno o složenosti i vrijednosti predmeta spora. Postupak se vodi na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.

Prijavitelj može, ne navodeći razloge, povući prijavu u bilo kojem stadiju postupka pa tako i u žalbenom postupku, sve do donošenja drugostupanjske odluke.

Radnje u postupku potrošač može poduzimati osobno ili putem punomoćnika koji može, ali i ne mora biti odvjetnik, dok pravnu osobu (trgovca) u postupku može zastupati zastupnik po zakonu ili djelatnik po punomoći, prokurist ili odvjetnik po punomoći.

Centar informacija