Digitalna Komora logo

Gospodarske informacije

Izvoz

Izvoz povećava konkurentnost i rast vašeg poslovanja, ali uspjeh zahtjeva istraživanje tržišta, prilagodbu poslovanja i poznavanje zakonskih regulativa. Krenite strateški i iskoristite podršku dostupnih programa za internacionalizaciju.

Zašto izvoziti?

Povećanje prodajnog potencijala i prihoda

Izvoz proizvoda i usluga može u velikoj mjeri pridonijeti povećanju prihoda poduzetnika, zbog potencijala koje pruža širenje na regionalno, međunarodno ili globalno tržište.
Štoviše, ulazak poduzeća na inozemna tržišta s jedinstvenim ili inovativnim proizvodom, otvara nemjerljivo veće prodajne mogućnost od onih na već zasićenom domaćem tržištu. Uz priliku za povećanje prodajnog potencijala, izvoz može biti jedan od načina sagledavanja i drugih oblika internacionalizacije kao što su inozemne franšize ili proizvodne mogućnosti.

Izbjegavanje učinka sezonskih fluktuacija u prodaji
Izvoz na različita inozemna tržišta može pomoći smanjenju rizika kojima je poduzetnik možda izložen zbog fluktuacija poslovnih ciklusa na domaćem tržištu. Poduzetnicima koji prodaju sezonsku robu, poput određenih prehrambenih proizvoda ili proizvoda koji ovise o sezonskim ciklusima i potrebama, mogućnost prodaje u drugim zemljama pomaže u postizanju dužeg i stabilnijeg obrasca prodaje, što smanjuje rizik poslovanja i povećava potencijal prodaje.

Smanjivanje rizika usporavanja rasta zbog uskog domaćeg tržišta
Dobar razlog za početak izvoza je i kada je domaće tržište premalo za prihvat količina proizvodnje poduzeća ili kada tržište postaje zasićeno. Na ovaj način se raspršuje rizik, a izvoznici imaju veću šansu za uravnoteženi rast i povećanje prihoda.