Digitalna Komora logoDigitalna Komora logo

Izvoz

Međunarodno poslovanje u smislu gospodarskih aktivnosti izvan granica države pred poduzetnike koji odluče internacionalizirati svoje poslovanje stavlja niz izazova s kojima se potrebno suočiti kako bi spremni izašli na međunarodna tržišta.

Statistički podaci pokazuju kako su svega 15% hrvatskih poduzeća izvozno orijentirana. Izvozno orijentirana poduzeća smanjuju ovisnost o domaćem tržištu, stvaraju nova radna mjesta, ulažu u svoj razvoj, imaju veće prihode od prodaje, dobit i investicije.

Zašto izvoziti?

  • Povećanje potencijala poduzetnika i same prodaje

Izvoz proizvoda i usluga može povećati potencijal prodaje i prodaju općenito. Poduzetnici koji se usredotoče na izvoz proširuju svoju viziju i tržište na regionalnoj, međunarodnoj ili čak globalnoj razini. Izvoz proizvoda i usluga posebno je dobar za srednja i velika poduzeća - ona koja su se već proširila na lokalnom tržištu. Nakon što zasiti tržište u svojoj zemlji, izvoz proizvoda i usluga u inozemstvo može biti velika prilika za ove poduzetnike za povećanje prodajnog potencijala. Uz to, izvoz može biti jedan od načina sagledavanja i drugih oblika internacionalizacije kao što su inozemne franšize ili čak proizvodnja.

  • Povećanje prihoda

Izvoz proizvoda može u velikoj mjeri pridonijeti povećanju prihoda. Uglavnom je tako zbog  narudžbi iz inozemstva, jer su obično veće od kupaca na domaćem tržištu. Dok domaći kupci kupuju nekoliko proizvoda u manjim količinama, inozemni kupci često naručuju veće količine što neminovno dovodi do povećanja prihoda. Štoviše, ako se određeni proizvodi u inozemstvu smatraju jedinstvenim ili inovativnim, prihod poduzetnika se može brzo povećati.

  • Izvoz pomaže malim poduzećima u njihovom rastu i povećanju konkurentnosti na svim svojim tržištima.
     
  • Smanjivanje rizika i uravnoteženje rasta

Rizično je biti vezan samo za domaće tržište. Izvoz na različita inozemna tržišta može pomoći smanjenju rizika od kojih je poduzetnik možda izložen zbog fluktuacija poslovnih ciklusa na domaćem tržištu.

  • Smanjivanje učinka sezonskih fluktuacija u prodaji

Poduzetnicima koji prodaju sezonsku robu, poput određenih prehrambenih proizvoda ili proizvoda koji ovise o sezonskim ciklusima i potrebama, mogućnost prodaje u drugim zemljama pomaže u postizanju dužeg i stabilnijeg obrasca prodaje. To povećava potencijal prodaje određene robe i također smanjuje rizik.

  • Malo domaće tržište i smanjivanje usporavanja rasta domaćeg tržišta

Dobar razlog za početak izvoza je i kada je domaće tržište premalo za prihvat količina proizvodnje poduzeća ili kada tržište postaje zasićeno. Isto tako, nije neuobičajeno da recesija na domaćem tržištu djeluje kao poticaj za ulazak poduzeća na inozemna tržišta koja mogu pružiti veće mogućnosti za prodaju. Na ovaj način se raspršuje rizik, a izvoznici imaju veću šansu za opstanak pa i povećanje prihoda.