e-Gospodarske informacije
Međunarodno poslovanje
Izvoz
Izvozno orijentirana poduzeća smanjuju ovisnost o domaćem tržištu, stvaraju nova radna mjesta, ulažu u svoj razvoj, imaju veće prihode od prodaje, dobit i investicije. Kako bi se uhvatili u koštac sa svim izazovima vezanima uz izvoz, bitna je dobra pripremljenost poduzeća, dobro poznavanje sustava, propisa, kulture i običaja zemlje u koju želite izvoziti.
Zašto, gdje i koje korake koje je preporučljivo poduzeti prilikom pripreme izvoza?
Uvoz
Članstvo Hrvatske u EU podrazumijeva da se carinske kontrole provode na vanjskim granicama EU te se tako uvezena roba iz trećih zemalja može slobodno kretati na unutarnjem tržištu EU. Na robu koja se uvozi na njihovo državno područje iz ostatka svijeta primjenjuju iste tarife, a u unutarnjoj trgovini ne primjenjuju nikakve tarife i količinska ograničenja.
Koji su dokumenti potrebni i koja je visina carine za uvoz određenog proizvoda? Kako funkcionira kretanje roba na unutarnjem tržištu EU i prekogranično pružanje usluga u Hrvatskoj?
Statistika
Gospodarski odnosi pojedine države, pa tako i Hrvatske, s drugim državama jedan su od glavnih pokazatelja na kojima se temelje analize i procjene kako budućih politika samih država pa tako i poslovnih odluka tvrtki. Unutarnje tržište EU obilježavaju sloboda kretanja roba, usluga, kapitala i ljudi te zajednička trgovinska politika i zajednička poljoprivredna politika, dok se u trgovinskim odnosima s trećim državama primjenjuje Zajednička trgovinska politika koja se temelji na jedinstvenim načelima u trgovinskim odnosima EU sa svijetom, osobito u pogledu zajedničkih carinskih stopa.
Koji su vodeći vanjskotrgovinski partneri Hrvatske?
EU natječaji
Financiranje EU sredstvima ostvaruje se u različitim oblicima, uključujući najpoznatija bespovratna sredstva i financijske instrumente. Dodjeljuju se u različitim područjima, različitim iznosima, i različitim stopama sufinanciranja, a sve to ovisi od natječaja do natječaja koji se objavljuju prema Godišnjem planu objave Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Kako do sredstava iz EU fondova?
Međunarodni poslovni plan
Prilikom pripreme za internacionalizaciju, dobro je kreirati međunarodni poslovni plan, tj. strateški pregled postavljenih ciljeva i početak međunarodnog napredovanja. Međunarodni poslovni plan pokriva više područja izlaska na određeno tržište kao što su definiranje ciljeva tvrtke na ciljanom tržištu, marketinška strategija i alati, organizacija tvrtke i ljudski resursi koji će se baviti internacionalizacijom, financijski plan i sl.
Kako izraditi međunarodni poslovni plan?
Upute o registraciji i korištenju sustava GACC – CIFER za hrvatske izvoznike u Kinu