Digitalna Komora logoDigitalna Komora logo

Vodič

Vodič za poduzetnike - O pravu tržišnog natjecanja u RH i Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja

Pravo tržišnog natjecanja u Hrvatskoj regulirano je Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja i nizom podzakonskih akata (uredbi).

Datum objave: 02. Ožujak 2022.
Slika

Tržišno natjecanje između poduzetnika pokretačka je snaga tržišnog gospodarstva. Ono ima za posljedicu brojne pogodnosti - niže cijene, bolje proizvode, veću mogućnost izbora za potrošače, inovacije i učinkovitije poduzetnike.

Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja predstavlja pravni temelj kojim se utvrđuju pravila zaštite tržišnog natjecanja u Republici Hrvatskoj i čija provedba osigurava da se uvjeti tržišnog natjecanja ne narušavaju. Pravo tržišnog natjecanja u Hrvatskoj primjenjuje se na sve oblike sprječavanja, ograničavanja i narušavanja tržišnog natjecanja od strane poduzetnika u gotovo svim gospodarskim sektorima. Općenito govoreći, sukladno tim pravilima, zabranjeno je svako antikompetitivno ponašanje poduzetnika, iako u određenim, jasno definiranim slučajevima, ograničavajući sporazumi mogu biti obuhvaćeni izuzećem od zabrane (međutim, to se nikako ne odnosi na zlouporabu vladajućeg položaja). Nadalje, zabranjene su koncentracije poduzetnika kada imaju značajan negativan učinak na tržišno natjecanje.

Pravo i pravila tržišnog natjecanja odnose se na sve poduzetnike bez izuzetka. Zato ih niti jedan poduzetnik ne smije zanemariti ili podcijeniti, u suprotnom postaje žrtva vlastitog ponašanja i djeluje protivno zakonu. U želji da se to ne dogodi, preporučamo poduzetnicima da se upoznaju sa sadržajem brošure u nastavku i osnovnim odredbama Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, kao i ulogom i djelokrugom rada Agencije.

Brošura je dostupna u prilogu.

Izvor: AZTN