e-Financiranje
Financiranje
Vodič za korisnike: definicija malih i srednjih poduzeća
Vodič sadrži opće smjernice za poduzetnike o primjeni definicije MSP-ova.
Datum objave: 03. Veljača 2022.Kategorije MSP-ova
Definicijom MSP-ova razlikuju se tri različite kategorije poduzeća. Svaka kategorija odgovara vrsti odnosa koji može postojati među poduzećima. Ta je razlika važna za stvaranje jasne slike o gospodarskoj situaciji poduzeća te kako bi se isključila poduzeća koja nisu pravi MSP-ovi.
Kategorije su sljedeće:
- neovisno poduzeće: ako je poduzeće potpuno neovisno ili je stranka u jednom ili više manjinskih partnerstava (svako manje od 25 %) s drugim poduzećima;
- partnersko poduzeće: ako udjeli u drugim poduzećima iznose najmanje 25 %, ali ne više od 50 %, smatra se da je riječ o odnosu među partnerskim poduzećima;
- povezano poduzeće: ako udjeli u drugim poduzećima premašuju prag od 50 %, ta se poduzeća smatraju povezanim poduzećima.
Pragovi MSP-ova
Da bi se poduzeće moglo smatrati MSP-om, mora biti ispunjen kriterij broja zaposlenika. Međutim, poduzeće može izabrati hoće li zadovoljiti kriterij gornje granice prometa ili ukupne bilance. Ono ne mora zadovoljiti oba uvjeta i može premašiti jedan od njih bez utjecaja na njegov status MSP-a.
Usporedbom svojih podataka s pragovima za predmetna tri kriterija poduzeće može utvrditi je li ono mikro, malo ili srednje poduzeće:
- mikro poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 10 zaposlenih i godišnjim prometom ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 2 milijuna eura;
- mala poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 50 zaposlenika i godišnjim prometom ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 10 milijuna eura;
- srednja poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 250 zaposlenika i godišnjim prometom koji ne premašuje 50 milijuna eura ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 43 milijuna eura.