Digitalna Komora logoDigitalna Komora logo
e-financiranje-icon Created with Sketch.

Vodič za korisnike: definicija malih i srednjih poduzeća

Vodič sadrži opće smjernice za poduzetnike o primjeni definicije MSP-ova.

Datum objave: 03. Veljača 2022.
Slika

Kategorije MSP-ova

Definicijom MSP-ova razlikuju se tri različite kategorije poduzeća. Svaka kategorija odgovara vrsti odnosa koji može postojati među poduzećima. Ta je razlika važna za stvaranje jasne slike o gospodarskoj situaciji poduzeća te kako bi se isključila poduzeća koja nisu pravi MSP-ovi.

Kategorije su sljedeće:

  • neovisno poduzeće: ako je poduzeće potpuno neovisno ili je stranka u jednom ili više manjinskih partnerstava (svako manje od 25 %) s drugim poduzećima;
  • partnersko poduzeće: ako udjeli u drugim poduzećima iznose najmanje 25 %, ali ne više od 50 %, smatra se da je riječ o odnosu među partnerskim poduzećima;
  • povezano poduzeće: ako udjeli u drugim poduzećima premašuju prag od 50 %, ta se poduzeća smatraju povezanim poduzećima.

 

Pragovi MSP-ova

Da bi se poduzeće moglo smatrati MSP-om, mora biti ispunjen kriterij broja zaposlenika. Međutim, poduzeće može izabrati hoće li zadovoljiti kriterij gornje granice prometa ili ukupne bilance. Ono ne mora zadovoljiti oba uvjeta i može premašiti jedan od njih bez utjecaja na njegov status MSP-a.

Usporedbom svojih podataka s pragovima za predmetna tri kriterija poduzeće može utvrditi je li ono mikro, malo ili srednje poduzeće:

  • mikro poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 10 zaposlenih i godišnjim prometom ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 2 milijuna eura;
  • mala poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 50 zaposlenika i godišnjim prometom ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 10 milijuna eura;
  • srednja poduzeća definiraju se kao poduzeća s manje od 250 zaposlenika i godišnjim prometom koji ne premašuje 50 milijuna eura ili ukupnom godišnjom bilancom koja ne premašuje 43 milijuna eura.