Vodič
START - elektroničko pokretanje poslovanja
Usluga Vam omogućava pokretanje poslovanja iz vlastitog doma, 24 sata dnevno, kroz jedan elektronički postupak i u roku od svega nekoliko radnih dana.
Datum objave: 21. Veljača 2022.START je informacijski sustav koji omogućava pokretanje poslovanja unutar 3-5 dana te putem samo 1 elektroničkog postupka.
Sustavom START poslovanje možete pokrenuti na brži, jeftiniji i manje stresan način, iz udobnosti svog doma. START integrira više dosadašnjih koraka i postupaka u jedan proces, više institucija i banaka u jedan elektronički entitet, a njihove usluge u jedan e-obrazac koji korisnik kreira u skladu sa svojim potrebama.
Prednosti osnivanja putem sustava START:
Putem sustava START Korisniku je omogućeno;
- osnivanje društva sa ograničenom odgovornošću,
- osnivanje jednostavnog društva sa ograničenom odgovornošću,
- otvaranje obrta.
Opcionalni zahtjevi:
- Prijava u registar poreznih obveznika,
- registracija u sustav PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja,
- registracija u sustav HZMO-a,
- slanje zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa (IBAN) u banku.
Korisnik, ovisno o odabranim uslugama, u sustavu START zaprima;
- akte Obrtnog registra (Rješenje o upisu i Obrtnicu) ili sudskog registra (Rješenje o upisu i Prilog rješenju),
- Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD 2007 Državnog zavoda za statistiku te
- Potvrdu o OIB-u i
- Porezno rješenje o dodjeli PDV ID broja Porezne uprave.
Usluga osnivanja na daljinu putem sustava START povezana je na sustave:
- Porezne uprave (OIB),
- Državnog zavoda za statistiku (Poslovni registar),
- Državne geodetske uprave (Registar prostornih jedinica),
- e-Građani (radi dostave obavijesti o statusu rješavanja prijave)
- Sustav za naplatu javnih davanja (radi uplate temeljnog kapitala i sudske pristojbe),
a Sudski registar sa svim ovim vezama je integriran u START putem kojeg se može npr. zatražiti otvaranje bankovnog računa nakon što se društvo osnuje.
Prednosti osnivanja trgovačkog društva na daljinu:
- sve potrebne radnje se obavljaju bez fizičkog odlaska na trgovački sud, Poreznu upravu ili Državni zavod za statistiku,
- nema više rezervacije imena tvrtke,
- nije potrebno sudjelovanje javnog bilježnika u postupku,
- nema deponiranja potpisa,
- elektronički se podnose svi podnesci,
- potpisivanje dokumenata elektroničkom osobnom iskaznicom,
- uplata temeljnog kapitala bankovnim karticama putem Interneta (radi se polog na poseban račun kojim upravlja Ministarstvo pravosuđa),
- uplata sudskih pristojbi bankovnim karticama putem Interneta,
- prijava za upis se automatski kroz sustav dostavlja nadležnom sudu u rad,
- trgovački sud izdaje Rješenje o osnivanju o obliku elektroničke isprave,
- uz Rješenje suda stranka dobije i Potvrdu Porezne uprave o OIB-u i Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta u registru Državnog zavoda za statistiku,
- ukoliko je potrebno prijavu dopuniti ili ispraviti, trgovački sud putem sustava e-Osnivanja dostavlja zaključak te predlagatelj istim kanalom vraća ispravljenu prijavu sudu na ponovno odlučivanje,
- usluga je dostupna 24 sata 7 dana u tjednu putem Interneta,
- manji troškovi osnivanja – sudske pristojbe za elektroničke usluge umanjene su za 50%, a u određenim situacijama (d.o.o. s više osnivača) mogućnost inicijalne uplate samo ¼ temeljnog kapitala,
- nakon što se otvori poslovni račun trgovačkog društva uplaćeni temeljni kapital se automatski transferira društvu.
Više informacija pronađite na stranicama START-a.