Digitalna Komora logoDigitalna Komora logo

Vodič

START - elektroničko pokretanje poslovanja

Usluga Vam omogućava pokretanje poslovanja iz vlastitog doma, 24 sata dnevno, kroz jedan elektronički postupak i u roku od svega nekoliko radnih dana.

Datum objave: 21. Veljača 2022.
Slika

START je informacijski sustav koji omogućava pokretanje poslovanja unutar 3-5 dana te putem samo 1 elektroničkog postupka.

Sustavom START poslovanje možete pokrenuti na brži, jeftiniji i manje stresan način, iz udobnosti svog doma. START integrira više dosadašnjih koraka i postupaka u jedan proces, više institucija i banaka u jedan elektronički entitet, a njihove usluge u jedan e-obrazac koji korisnik kreira u skladu sa svojim potrebama.

Prednosti osnivanja putem sustava START:

Putem sustava START Korisniku je omogućeno;

  • osnivanje društva sa ograničenom odgovornošću,
  • osnivanje jednostavnog društva sa ograničenom odgovornošću,
  • otvaranje obrta.

Opcionalni zahtjevi:

  • Prijava u registar poreznih obveznika,
  • registracija u sustav PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja,
  • registracija u sustav HZMO-a,
  • slanje zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa (IBAN) u banku.

Korisnik, ovisno o odabranim uslugama, u sustavu START zaprima;

  • akte Obrtnog registra (Rješenje o upisu i Obrtnicu) ili sudskog registra (Rješenje o upisu i Prilog rješenju),
  • Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD 2007 Državnog zavoda za statistiku te
  • Potvrdu o OIB-u i
  • Porezno rješenje o dodjeli PDV ID broja Porezne uprave.

Usluga osnivanja na daljinu putem sustava START povezana je na sustave:

  • Porezne uprave (OIB),
  • Državnog zavoda za statistiku (Poslovni registar),
  • Državne geodetske uprave (Registar prostornih jedinica),
  • e-Građani (radi dostave obavijesti o statusu rješavanja prijave)
  • Sustav za naplatu javnih davanja (radi uplate temeljnog kapitala i sudske pristojbe),
    a Sudski registar sa svim ovim vezama je integriran u START putem kojeg se može npr. zatražiti otvaranje bankovnog računa nakon što se društvo osnuje.

Prednosti osnivanja trgovačkog društva na daljinu:

  • sve potrebne radnje se obavljaju bez fizičkog odlaska na trgovački sud, Poreznu upravu ili Državni zavod za statistiku,
  • nema više rezervacije imena tvrtke,
  • nije potrebno sudjelovanje javnog bilježnika u postupku,
  • nema deponiranja potpisa,
  • elektronički se podnose svi podnesci,
  • potpisivanje dokumenata elektroničkom osobnom iskaznicom,
  • uplata temeljnog kapitala bankovnim karticama putem Interneta (radi se polog na poseban račun kojim upravlja Ministarstvo pravosuđa),
  • uplata sudskih pristojbi bankovnim karticama putem Interneta,
  • prijava za upis se automatski kroz sustav dostavlja nadležnom sudu u rad,
  • trgovački sud izdaje Rješenje o osnivanju o obliku elektroničke isprave,
  • uz Rješenje suda stranka dobije i Potvrdu Porezne uprave o OIB-u i Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta u registru Državnog zavoda za statistiku,
  • ukoliko je potrebno prijavu dopuniti ili ispraviti, trgovački sud putem sustava e-Osnivanja  dostavlja zaključak te predlagatelj istim kanalom vraća ispravljenu prijavu sudu na ponovno odlučivanje,
  • usluga je dostupna 24 sata 7 dana u tjednu putem Interneta,
  • manji troškovi osnivanja – sudske pristojbe za elektroničke usluge umanjene su za 50%, a u određenim situacijama (d.o.o. s više osnivača) mogućnost inicijalne uplate samo ¼ temeljnog kapitala,
  • nakon što se otvori poslovni račun trgovačkog društva uplaćeni temeljni kapital se automatski transferira društvu.

 

Više informacija pronađite na stranicama START-a.