Upis u Registar posrednika u prometu nekretnina
Datum objave: 25. Studeni 2020.Temeljem Zakona o posredovanju u prometu nekretnina (Narodne novine, br. 107/07, 144/12, 14/14, 32/19), Hrvatska gospodarska komora vodi Registar posrednika u prometu nekretnina. Oblik, sadržaj i način vođenja Registra propisan je Pravilnikom o Registru posrednika u prometu nekretnina (NN 56/08).
U Registar se upisuju podaci o pravnim i fizičkim osobama kojima je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izdalo rješenje o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina.
Posrednik u prometu nekretnina ovlašteno je trgovačko društvo, trgovac pojedinac ili obrtnik koji ispunjava uvjete za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina.
Da bi posrednik mogao započeti obavljati svoju djelatnost mora podnijeti Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja na obrascu Zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina.
Dokumentacija za ishođenje Rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina može se dostaviti klasičnom poštom ili putem E-postupka.
1. Klasičnom poštom na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
Uprava za trgovinu i politiku javne nabave
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Zahtjev mora sadržavati sljedeće podatke i dokaze:
- Ugovor o radu na puno radno vrijeme s osobom koja je agent (upisan u Imenik agenata posredovanja u prometu nekretnina)
- Ugovor o osiguranju s ovlaštenim osiguravajućim društvom (Pažnja: ugovor moraju potpisati obje ugovorne strane) Uputa vezana uz policu osiguranja: najniža osigurana svota ne može biti manja od
- 2654,46 EUR po jednom štetnom događaju, odnosno 79633,69 EUR za sve odštetne zahtjeve u jednoj osiguravajućoj godini)
2. E-POSTUPAK za ishođenje odobrenja za obavljanje uslužne djelatnosti posredovanja u prometu nekretnina
- Obrazac se ispuni i vlastoručno potpiše
- Obrazac se s naslovom: e-zahtjev-nekretnine pošalje na e-poštu pisarnica@mingo.hr, zajedno sa svim potrebnim dokumentima – sve u skeniram PDF obliku
- Ukoliko se dokumenti pošalju e-poštom, nema obveze slanja klasičnom poštom ili fizičkim putem
- Odobrenje/rješenje za obavljanje djelatnosti može na zahtjev od nadležnog postupovnog tijela dobiti e-poštom. Rješenje se dostavlja preporučenom poštom. Rok unutar kojega se donosi rješenje, ukoliko je dokumetacija potpuna je 30 dana od podnošenja zahtjeva.
- Nakon dobivanja rješenja možete započeti obavljati uslužnu djelatnost.
Hrvatska gospodarska komora vrši upis posrednika u prometu nekretnina u Registar na temelju rješenja Ministarstva o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina. Brisanje posrednika u prometu nekretnina iz Registra provodi se na temelju rješenja Ministarstva o brisanju posrednika iz Registra.
Registar sadrži slijedeće podatke:
- Registarski broj upisa u Registar
- Datum upisa
- Broj i datum rješenja Ministarstva o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina
- Osnovne podatke o poslovnom subjektu: matični broj, oznaku da li se radi o trgovačkom društvu, trgovcu pojedincu ili obrtniku, naziv i sjedište, adresa poslovanja, županija, telefon, fax, e-mail
- Podaci o agentu/agentima posredovanja u prometu nekretnina koji je u stalnom radnom odnosu kod posrednika
- Osiguravateljno društvo kod kojeg je posrednik u prometu nekretnina osiguran
Posrednik je dužan svaku promjenu podataka koji se evidentiraju u Registru prijaviti Sektoru za trgovinu i financijske institucije Hrvatske gospodarske komore u roku 30 dana od dana nastanka promjene radi upisa promjene u Registar.
Promjene podataka dostavljaju se putem poveznice https://digitalnakomora.hr/e-javne-ovlasti/registar-posrednika-u-prometu-nekretnina (Podnošenje zahtjeva za promjenom podataka u Registru posrednika) ili na adresu: Hrvatska gospodarska komora, Sektor za trgovinu i financijske institucije, Rooseveltov trg 2, 10000 Zagreb, e-mail: nekretnine@hgk.hr; ikaurinovic@hgk.hr; tel: 01/4561-624.